Blogowanie,  Osiąganie celów,  Rozwój osobisty

Nowe szybko się starzeje – podsumowanie stycznia 2021

Jeszcze całkiem nie zapomnieliśmy o imprezie sylwestrowej, a tu 1/12 nowego roku już za nami – szybko. Skoro wyznaczyłem sobie sporo, ambitnych (przynajmniej dla mnie) celów, wypada zrobić małe podsumowanie. Jak dużo udało się zrobić i czemu tak mało 😂

Bieganie

1. Przebiec półmaraton (21,1 km) Cel: 2021r

W tym miesiącu udało się przebiec 6 km z Nikolką. Codzienne interwały na airbike`u i zima nie pomagają w takich aktywnościach. Co tu dużo mówić – DO POPRAWY! W lutym trochę podkręcimy tępo.

Aktualnie: 6/21 km – co daje ponad 28% docelowego dystansu.

Blogowanie

1. Stworzyć bloga publicznego o IT i napisać pierwszy post
(WYKONANE: 16.12.2020)
2. Napisać 10 postów Cel: 2021

W całości udało się napisać tylko jeden post techniczny, mianowicie ‘Czym jest JavaScript‘. Drugi post okazał się dość obszerny, a ja muszę wyrobić sobie nawyk regularnego pisania. Dla zainteresowanych, tytuł następnego wpisu, który pojawi się już niedługo to ‘Do czego używamy JavaScript`a’. Jeśli macie jakieś preferencje odnośnie tematów przyszłych postów to jestem otwarty na propozycje. Skomentuj poniżej lub odezwij się tutaj.

Aktualnie: 1/10 – Tylko jeden post a już 10% założeń na ten rok zrealizowanych.

Podróżnik po świecie

1. Odwiedzić 5 krajów (Wykonane: 18.05.2019 – Polska, Niemcy(Bawaria-Rothenburg ob der tauber), Holandia(Beverwijk, Zandvoort, Amsterdam), Włochy(Neapol, Capri, Ischia, cały półwysep Amalfi Coast), Turcja(Kusadasi))
2. Odwiedzić 15 krajów( w tym Tajlandia, Japonia, Stany Zjednoczone, Dubaj i Australia) Cel: 2028

Niestety przez zaistniałą sytuację związaną z wirusem, nadal stoję w miejscu. Planujemy z Nikolką wakacje w okolicach czerwca.

P.S: Zaszczep się i leć…

Aktualnie: 5/15 – 33%.

Zarobas na etacie

1. 60k dochodu netto rocznie Cel:2020 (Wykonane: 21.09.2020)
2. 180k dochodu netto rocznie Cel: 2022

Lojalność, większa odpowiedzialność oraz znacznie powiększona ilość obowiązków w firmie zaowocowała. Nie mogę sobie pozwolić na więcej szczegółów ale mam dla Ciebie zadanie. Ty, tak Ty! W najbliższy dzień roboczy idź do swojego szefa. Powiedz o swoich oczekiwaniach, zapytaj co możesz zrobić dla niego i dla firmy, żeby je spełnił. Naucz się nowych rzeczy, wykonuj swoją pracę lepiej, bądź nie do zastąpienia. Osiągaj więcej.

Nawyk czytania

1. Czytać codziennie przynajmniej 15 min przez 120dni
Cel: 2021

Niestety już pierwszego miesiąca się wyłamałem – trzeba zacząć wolniej. Styczeń zakończyłem z dorobkiem niecałych 200 stron. Obecnie czytam Finansowego Ninja – Michała Szafrańskiego oraz Jak zdobyć bogactwo – Felixa Dennisa.

Siłownia i fitness

Poziom 1:
Deadlift : 130kg x 5 (Wykonane 1 lipca 2020)
Back squat: 100kg x 5 (Wykonane: 27.12.2019)
Front squat: 100kg (Wykonane: 21.02.2020)
Clean: 90kg
Clean and jerk: 70kg
Bench press: 85kg x5 (Wykonane: 4 marca 2019)
Overhead press: 60kg x 5 (Wykonane: 30 marca 2020)
Push press: 80kg (Wykonane: 27 maja 2020)
Dips: +15kg x5 (Wykonane: 15 listopada 2019)
Pull ups: +15kg x5 (Wykonane: 2018)
Muscle up: 5
Handstand push ups: 2
Handstand
CEL: 2021

Poziom 2:
Deadlift : 165kg x 5 (Aktualnie 135kg x5)
Back squat: 150kg x5 (Aktualnie 110kg x5)
Front squat: 150kg
Clean: 120kg
Clean and jerk: 100kg
Bench press: 100kg x5 (Wykonane 3 lipca 2020)
Overhead press: 80 x5
Push press: 100kg
Dips: +25 x 8
Pull ups: +20 x8 (Aktualnie +16,25 x8, +20 x5)
Muscle up: +10kg x5
Handstand push ups: 10
Handstand walk: 10m
CEL: 2025

Końcówka roku 2020 była zdominowana przez MMA. Brakowało typowych treningów siłowych. Z pierwszego poziomu wisi cel z muscle up`ami. Wracam więc do drążka. Przez pierwsze 3 tygodnia stycznia wdrożyłem rutynę codziennego podciągania, około 4 serii w ciągu dnia co 2-3h, gdzie na każdej wykonywałem połowę maxa (w pierwszym tygodniu po 8 powtorzeń, w drugim po 9, w trzecim -> 10). Wszystko szło dość gładko, ponieważ aktualnie ważę dość mało – 80kg. Niestety, w ostatnim tygodniu stycznia ze względów zdrowotnych odpuściłem treningi. Sytuacja wydaje się już ustabilizowana. Kupiłem hantle regulowane (4-41kg) i wraz z lutym wchodzę w plan od Grega Nuckols`a. Trzeba odbudować trochę siły 💪.

Finansowy ninja

1. Oszczędności na życie pół roku do przodu (Wykonane: 2020)
2. Kapitał na życie 10 lat do przodu Cel: 2030

Z nowym rokiem zacząłem prowadzenie budżetu domowego, wykorzystuję metody z wyżej wspomnianej książki Finansowy Ninja. Zainwestowałem też w kryptowaluty (30% altcoiny, 70% bitcoin). Jestem na około 71% plusie ale wiadomo, rynek jest dynamiczny – mogę wszystko stracić. Czekamy na szczyty w trzecim kwartale 2021 – HODL!

P.S – Inwestuj tylko te pieniądze, które możesz stracić.

Ranny ptaszek

1. 30 dni cyklu 23-8 (6 dni w tygodniu) (Wykonane: 2019)
2. 180 dni cyklu 23-8 (6 dni w tygodniu) (wykonane: 2020)
3. 500 dni cyklu 23-8 (6 dni w tygodniu) Cel: 2021

Ten nawyk wszedł mi już w krew – jeśli nawet jakimś cudem posiedzę dłużej to około 23 padam już automatem. Budzę się też bez budzika w okolicach godziny 7.

Angielski

1. B2 – potwierdzone egzaminem CEL: 2021

Po rozeznaniu w sieci wybrałem platformę eTutor. W lutym zaczynam 14 dniowy, darmowy okres próbny z Business English. Jeśli platforma spełni moje oczekiwania to najprawdopodobniej wykupię 12 miesięczny dostęp.

JS – master

1.10 zadań na codewars (Wykonane: styczeń 2021)
2. 30 zadań na codewars CEL: 2021

Początkowe zadania są dość proste i udaję mi się do nich zmobilizować. Poznaję szybkie rozwiązania częstych problemów. Po wykonaniu zadania analizuję rozwiązania innych osób na platformie. To był dobry pomysł!

Aktualnie: 10/100 – Na spokojnie 10% zrobione.

Afirmacje + Refleksje

1. Zapisuje odręcznie afirmacje i refleksje z wczoraj przez 30 dni
(Wykonane: styczeń 2021)
2. Zapisuje odręcznie afirmacje i refleksje z wczoraj przez 120 dni
CEL: 2021

Miły początek każdego dnia. Pomaga mi się to skupić na moich celach i przypomina o ważnych sprawach. Pokazuję mi również te złe nawyki, których jak się okazało jest sporo. Otwiera mi to oczy – zdaję sobie sprawę, że poświęcam na coś przykładowo pół dnia, nie daję mi to korzyści i nawet tego nie lubię – ale regularnie to robię. Miesiąc za mną! Jedziemy dalej.

Aktualnie: 30/120 – 25%.

Zdrowie Plus

1. W dni robocze (airbike+rozciąganie+zimny prysznic) przez 30 dni
CEL: 2021

Pierwsze dni były ciężkie, po interwałach zbierałem się z łóżka po 10 minutach leżenia i umierania, rozciąganie było oporne, a ustawienie najniższej temperatury pod prysznicem było nie do zniesienia.

Najszybciej ciało przyzwyczaiło się do interwałów. Po tygodniu 10 minut umierania zmieniło się w 3-4 minuty. Po 14 dniach kolejny progres już do około 2 minut. Przestały robić na mnie większe wrażenie więc zacząłem przedłużać ostatnią rundę. W 3 tygodniu już po 2 minutach byłem gotowy na więcej.

Rozciąganie nie przynosiło większych efektów przez pierwsze 2 tygodnie, nic się nie zmieniało, nadal czułem się średnio z tym wszystkim. Ale magicznie po 14 dniach, niektóre pozycje potrafiłem wykonać znacznie głębiej. Ruchy były już bardziej naturalne co dało mi dużo motywacji do działania.

Zimne prysznice… początki były dramatyczne. Wchodząc pod prysznic powoli zmniejszałem temperaturę wody. Stojąc na każdym poziomie dłuższą chwilę. Doszedłem do najniższego akceptowalnego poziomu, policzyłem do 10 i wyłączyłem wodę. Patrzę, a tu nawet nie byłem blisko najniższej temperatury. Pierwsze myśli? Ale jestem c***. Powtarzałem to codziennie i po około tygodniu udało mi się dość do najniższej temperatury. Po 2 tygodniach przyzwyczaiłem się do całej sytuacji. Po całym rytuale ciało jest znacznie wyziębione i odczuwam zimno mimo ciepłego ubrania nawet do 90 minut.

Najgorsze na koniec. W ostatnim tygodniu zrezygnowałem z całego procesu ze względów zdrowotnych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to wracam do działania z początkiem lutego. Keep going.

Procent

1. Nie piję alkoholu przez 30 dni (Wykonane: styczeń 2021)
2. Nie piję alkoholu przez 120 dni CEL: 2021

Szybko, miło i przyjemnie. Pierwszy miesiąc za mną, nie było większych problemów. Teść musi mi wybaczyć 😂 Wrócimy do tematu za rok.